Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ad4m
Marszałek
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: Czw 21:33, 08 Lut 2007 Temat postu: Komendy configu |
|
W configu można ustawić o wiele więcej rzeczy niż w opcjach gry. Postaram się w tym miejscu parę z nich wyjaśnić. Dobrze będzie jeśli ściągnięcie sobie kilka configów innych graczy i obejrzycie sobie ich budowę.
Pamiętajcie że po takim znaku / wszystkie znaki są ignorowane, wpisuje się tam najczęściej komentarze np. za co odpowiada dana komenda.
Przykład:
bind k kill / nacisnę k to będzie selfkill
echo
Funkcja echo wyświetli nam komunikat na ekranie. Stosuje się ją najczęściej kiedy dana czynność wykonywana jest cyklicznie jednym klawiszem. Kiedy chcemy mieć trzy nicki pod którymi gramy i zmieniać je za naciśnięciem jednego klawisza należy umieścić odpowiedni skrypt w naszym cfg. A dzięki funkcji echo wyświetli się nam na ekranie na jaki nick dokonaliśmy tej zmiany. Można ją też zastosować do innych rzeczy.
Przykład:
exec skrypty.cfg ; echo „skrypty załadowane”
Dzięki średnikowi oddzielamy dwie funkcje: exec załaduje plik skrypty.cfg a funkcja echo nas o tym poinformuje na ekranie.
wait
Komenda wait spowoduje chwilową pauzę w wykonywaniu danego skryptu. Ma to odniesienie do ilości FPS-ów ( x / 2 ).
Przykład:
wait 120 // jeżeli masz 60 FPS to liczysz to 120/2=60 czyli 1 sekunda, ale jeśli ktoś będzie miał 120 FPS to dla niego będzie to pół sekundy !!!
+vstr
Jest to komenda która bardzo często używana jest przy pisaniu skryptów.
Przykład:
set skrypt1 „cg_drawgun 0”
set skrypt2 „cg_drawgun 1”
bind k „+vstr skrypt1 skrypt2”
Opis:
Pierwsze naciśnięcie klawisza k wyłącza widok broni a drugie przywraca go. W tym przypadku „skrypt1” i „skrypt2” są to nazwy zmiennych jakie przydzielamy danej czynności.
cvars
Postaram się tutaj przytoczyć jak największą liczbę dostępnych ustawień z którymi możecie się spotkać w configach wraz z opisem która za co odpowiada. Pełną listę można uzyskać wpisując w konsoli (konsolę uruchamiamy w trakcie gry naciskając ~) /cvarlist.
seta pmove_fixed "0" // wartość 1 lub 0 czasami ma wpływ na skoki
seta s_volume "0.8" // określa głośność efektów w grze
seta s_musicvolume "0.5" // głośność muzyki w menu
seta s_mixahead "0.5" // im mniejsza wartość tym gorsza jakość dzwieku
seta s_khz "11" // określa jakość dzwieku
seta r_rmse "0" // określa ostrość wyświetlanego obrazu
seta r_picmip "1" // jakość textur 0-najlepsza 1.. 2.. 3 - najgorsza
seta r_lodbias "1" // głębia geometryczna
seta r_lodCurveError "250" // ustawia jak okrągłe są okrągłe obiekty
seta r_intensity "1.5" // określa janość kolorowych textur (standardowo =1)
seta r_ignorehwgamma "1" // czy wartości gamma w windowsie są brane pod uwagę
seta r_gamma "3.000000" // określa wartość gamma - rozjaśnienie
seta r_fullscreen "1" // określa tryb pełnoekranowy 0-okienko
seta r_flares "0" // określa czy widać rozbłyski wybuchów
seta r_fastsky "1" // wyłączone wyświetlanie nieba
seta r_facePlaneCull "1" // czy efekty polygonów są randerowane
seta r_dynamiclight "0" // wyłączone dynamiczne oświetlenie
seta r_drawSun "0" // określa czy widoczne jest słońce
seta r_detailtextures "0" // wyłączone detalowane textury
seta r_customwidth "1024" // szerokość
seta r_customheight "768" // wysokość
seta com_soundMegs "32" // określa ile Ramu jest zarezerwowane dla dzwięku
seta com_maxfps "333 // ustawienie max ilości FPS
seta com_hunkMegs "512" // określa ile Ramu jest zarezerwowane dla ET
seta cl_mouseAccel "0" // określa akcelerację myszy 0.2 było
seta cl_doubletapdelay "0" // opóźnienie na połoźenie się na podwójne kliknięcie
seta cl_allowDownload "0" // wyłączone automatyczne ściąganie z serwerów
seta cg_wolfparticles "0" // eksplozje nie są wyświetlane
seta cg_weaponCycleDelay "0" // określa szybkość zmieniania bronii (standard 150)
seta cg_useScreenshotJPEG "1" // włączone zapisywanie screenshotów jako plik jpg
seta cg_teamChatTime "10000" // szybkość znikania textu z team chatu
seta cg_teamChatHeight "6" // określa ile linijek chata widać
seta cg_showblood "0" // wyłączona krew przy otrzymywaniu obrażeń
seta cg_shadows "0" // wyłączone cienie
seta cg_predictItems "0" // predykcja klienta do podnoszenia przedmiotów
seta cg_popupLimboMenu "1" // włączone wchodzenie do Limbo po wejściu na serwer
seta cg_marktime "0" // czas po jakim ślady od kul i eksplozji znikają
seta cg_lagometer "1" // włączony lagometr
seta cg_gibs "0" // wyłączony efekt gibów
seta cg_fov "105" // kąt widzenia - dozwolone od 90-110
seta cg_drawTeamOverlay "2" // wielkość tabeli fireteamu
seta cg_drawRoundTimer "1" // pokazuje czas do zakończenia rundy
seta cg_drawGun "1" // włączony widok broni
seta cg_drawFPS "1" // pokazuje ilość FPS
seta cg_drawCompass "1" // pokazuje kompas
seta cg_complaintPopUp "0" // wyłączone głosowanie na complainy
seta cg_bobyaw "0" // bez bujania przy chodzeniu
seta cg_bobup "0" // bez bujania przy chodzeniu
seta cg_bobroll "0" // bez bujania przy chodzeniu
seta cg_bobpitch "0" // bez bujania przy chodzeniu
seta cg_bloodTime "0" // określa czas pozostawania krwii na ścianach i podłodze
seta cg_bloodFlash "0" // wyłącza efekt odnoszenia obrażeń (miganie)
seta cg_autoswitch "0" // jak staniesz na broni to "masz ją w rękach" (porażka)
seta cg_autoactivate "1" // samoczynnie zbieraj apteczki, ammo, broń
seta cg_autoReload "0" // wyłączone auto przeładowanie broni
seta cg_autoAction "0" // 1 włącza sama demo
seta cg_atmosphericEffects "0" // usuwa deszcz i śnieg
seta cg_announcer "1" // pokazuj wiadomości (axis win, figh itp.)
seta r_mode "6" // ustawia rozdzielczość na 1024x864
seta cg_muzzleFlash "0" //Wyłączenie ognia z lufy naszej broni
seta b_muzzleflash "0" //Wyłączenie ognia z lufy naszej broni
seta b_drawspeed "1" // pokazuje prędkość poruszania
seta mv_sensitivity "20" // czułość myszki w wielookiennym trybie spectacora
seta cg_drawfps "1" // włączone pokazywanie ilości FPS
seta b_hitsounds "1" // włączone dzwięki przy zadawaniu obrażeń
seta b_chatsounds "0" // wyłączone dzwięki chata
seta cl_maxpackets "60" // określa ilość wysyłanych pakietów na serwer
seta rate "25000" // można to określić jako prędkość naszego łącza w kbit/s, wiekszość serwerów ma ograniczenie właśnie do 25000
seta sensitivity "1.80" // czułość myszy
seta cg_drawCrosshairNames "1" // pokazuje nick po najechaniu celownikiem
seta cg_drawCrosshair "5" // rodzaj celownika 5-kropka
seta cg_crosshairSize "40" // wielkość celownika
seta cg_crosshairPulse "0" // wyłączone pulsowanie celownika
seta cg_crosshairHealth "0" // okręsla czy widać poziom zdrowia po najechaniu celownikiem
seta cg_crosshairColorAlt "red" // określa kolor 2 celownika
seta cg_crosshairColor "red" // określa kolor celownika
Obiecam uzupełnić to w przyszłości o wiekszą ilość komend razem z ich opisem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ad4m dnia Wto 18:22, 20 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ad4m
Marszałek
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: Wto 18:18, 20 Lut 2007 Temat postu: |
|
To chyba już wszystkie komendy ale tylko chyba
cg_draw2D
wszystkie elementy, które są bitmapami, objektami 2D podlegają tej instrukcji, tak więc łapie się do niej praktycznie wszystko poza samą /renderowaną/ grafiką. za pomocą tej komendy można bez problemu wyłączyć całego huda, małe wyskakujące ikonki (budowanie, wysadzanie, etc), i kilka innych rzeczy.
wpływ na fps: pozytywny-znikomy
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
cg_letterbox
za pomocą tej komendy możesz przejść do trybu panoramicznego grafiki 3d /rednerowanej/
wpływ na fps: pozytywny-znikomy
szczególne uwagi: komenda ta /nie wiem dlaczego/ przemieszcza rzeczywistą pozycję celownika, w wyniku czego tak naprawdę strzela się niżej / wyżej od punktu, w który celujemy - nie polecam
dostępne wartości: 0/1
cg_crosshairAlphaAlt
przezroczystość zewnętrznych krawędzi celownika (nie wszystkie je mają)
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0.0-1.0
cg_crosshairColorAlt
kolor zewnętrznych krawędzi celownika (nie wszystkie je mają)
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: black, white, red, blue, orange, green, purple...
cg_crosshairAlpha
przezorczystość wewnętrznych krawędzi celownika (wszystkie je posiadają)
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0.0-1.0
cg_crosshairColor
kolor wewnętrznych krawędzi celownika (wszystkie je posiadają)
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: black, white, red, blue, orange, green, purple...
cg_crosshairPulse
pulsowanie celownika, które określa stabilizacje broni (rozrzut też?). im dłużej strzelasz ciągłym ogniem, im więcej wykonujesz porywistych ruchów tych celownik staje się większy - cięzej zapanować na stabilnością broni.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawReinforcementTime
mały klocek zawierający informacje o pozostałym czasie do kolejnego respa twojego teamu.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_useScreenshotJPEG
et dysponuje możliwością wykonywania screenshot'ów w dwóch różnych formatach graficznych - bmp, jpeg/jpg. ta komena wymusza użycie kompresji jpeg/jpg.
wpływ na fps:żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_complaintPopUp
wyskakujące powiadomienie o złożeniu skargi na innego gracza.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: włączenie/wyłączenie powiadomienia nie wyklucza możliwości składania skarg - pomimo tego, że wyłączysz to w dalszym ciągu możesz dawać komplajny. imho - nie komplajnuj
dostępne wartości: 0/1
cg_useWeapsForZoom
umożliwia zmianę zoom'u (stopnia przybliżenia) dla ściśle określonych rodzajów broni (covertops).
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_noAmmoAutoSwitch
to nie jest autoreload, włączenie tej komendy powoduje, że po wyczerpaniu ammunicji smg,hw,iw (thomson/mp40/pf/mortar/garand) broń automatycznie zmienia się na dowolną, która ma zapas amunicji.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_bloodFlash / cg_bloodDamageBlend / cg_bloodTime / cg_showblood
komenda ta odpowiada za krew, która pojawia się na ekranie kiedy dostajesz
wpływ na fps: negatywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawRoundTimer
mały klocek ilustrujący pozostały czas do końca rundy na danej mapie
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_marktime
strzelając w ściany, drzewa, mury, deski i inne objekty zostawiasz na nich ślady po łuskach.
wpływ na fps: negatywny-znikomy różny
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0-9999[ms]
cg_drawCrosshairPickups
małe ikonki informujące o czynności jaką potencjalnie możesz wykonać daną postać, przykładowo: medyk widzi igłe podchodząc do leżącego, eng widzi "coś tam" podchodzą do niezbudowanej szafy commandposta, covert widzi kurtałke kiedy podejdzie do martwego przeciwnika...
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawCrosshairNames
rysuje na ekranie nicki, zasoby życia, stopień ludzi z twojego teamu
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: włączenie tego spowoduje, że nazwy covertów przebranych za ludzi z twojego teamu będą "niepewne" - będą się pojawiały i znikały. wyłączenie z kolei przyczyni się do tego, że będziesz widział tylko nazwy/nicki przebranych covertów.
dostępne wartości: 0/1
cg_brassTime
za pomocą tej komendy określasz czas - jak długo mają być widoczne łuski z twojej broni
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0-9999[ms]
cg_shadows
tego chyba nie trzeba tłumaczyć, oczywiście chodzi o cienie postaci
wpływ na fps: negatywny-znikomy różny
szczególne uwagi: przypisanie tej komendzie wartości równej "2" spowouje, że w rysowaniu cienia postaci pojawi się przekładanie. bug silnika. wartość "2" jest zabroniona przez PB
dostępne wartości: 0/1/2
cg_autoReload
automatyczne przeładowywanie broni w momencie kiedy wyczerpie się zapas magazynka.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_zoomstepsniper
stopień jednokrotnego przybliżenia/oddalenia lunety snajpierki.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: im mniejsza wartość tym wrażliwiej reaguje luneta na przybliżenie/oddalenie. wartość "30" spowoduje, że luneta będzie miała tylko dwa stopnie min/maks
dostępne wartości: 1-30
cg_zoomDefaultSniper
domyślna wartość przybliżenia, która będzie egzekwowana w trakcie użycia lunety w snajperce
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 30-1
cg_drawCrosshair
typ, a właściwie kształt celownika
wpływ na fps:żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 1-10
cg_crosshairSize
wielkość celownika
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 1-999
cg_cursorHints
małe ikonki informujące o czynności, którą potencjalnie można wykonać przy objektach typu: comman post (budowanie, wysadzanie), ranny żołanierz (podnoszenie), itd.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawGun
rysowanie broni trzymanej w ręce.
wpływ na fps: negatywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawTeamOverlay
tzw. firetime, nie mylić z drużyną strażacką :V - małe okienko pokazujące nicka, zasoby życia, pozycje ludzi z teamu.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_popupLimboMenu
zaraz po nawiązaniu połączenia z serwerem wyskakuje ci tzw. limbo menu, za pomocą którego możesz wybrać drużyne, klase, broń, miejsce respawnu.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_quickMessageAlt
normalny/alternatywny tryb wybierania komend z viochechat'a.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawNotifyText
rysowanie teksów informujących, tj. znajdujesz się przy murze w starym mieście, jesteś koło tankbarrier#1, itd.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawCompass
rysowanie kompasu
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_wolfparticles
wybuchy, efekty specjalne towarzyszące nalotom, artom, eksplozji granatów.
wpływ na fps: negatywny-znaczny
szczególne uwagi: wyraźny wpływ na widoczność
dostępne wartości: 0/1
cg_zoomDefaultBinoc
domyśla wartość przybliżenia używając lornetki
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 30-0
cg_zoomDefaultFG
domyślna wartość kątu widzenia (field of view) używając lunety FG42
wpływ na fps: negatywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 30-0
cg_zoomStepBinoc
stopień jednokrotnego przybliżenia/oddalenia lornetki
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: im mniejsza wartość tym wrażliwiej działa zoom lornetki. wartość "30" sprawi, że będą tylko dwa stopnie min/maks
dostępne wartości: 30-0
cg_fov
pole / kąt widzenia (field of view), który będzie dostrzegalny "gołym okiem"
wpływ na fps: negatywny-znikomy różny
szczególne uwagi: większa wartość pozornie zwiększa "dynamikę" gry
dostępne wartości: 90-120[stopnie]
cg_drawFPS
mały klocek informujący o tym, ile fpsów (frames per second) wyciągamy
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: w przypadku ETPro wartości różne od zera określają czas (podany w ms) odświeżania licznika
dostępne wartości: ETPro 0/999, różne od ETPro 0/1
cg_drawSnapshot
wyświetla na ekranie date, czas, ilość klatek wyrenderowanych przez et, i *** - formułę nazwy automatycznego screenshota.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_crosshairHealth
zobrazowanie zasobów twojego zdrowia w postaci różnych barw celownika.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: im więcej masz życia tym celownik jest bardziej biały, im mniej tym bardziej czerwony. włączenie tej komendy wyklucza wcześniej zdefiniowany kolor celownika.
dostępne wartości: 0/1
cg_lagometer
mały klocek obrazujący warunki połączenia z danym serwerem. za jego pomocą można odczytać wielkość pingu, flux, orientacyjną ilość PL, lagi po stronie serwera, klienta.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_bobup
stopień drżenia celownika w trakcie biegania, kucania
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: wartości limitowane przez PB!
dostępne wartości: 0.0-0.22
cg_bobpitch
stopień kołysania się celownika w pionie w trakcie biegania, kucania
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: wartości limitowane przez PB!
dostępne wartości: 0.0-0.22
cg_bobroll
stopień kołysania się celownika na boki w trakcie biegania, kucania
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: wartości limitowane przez PB!
dostępne wartości: 0.0-0.22
cg_teamChatTime
czas po jakim teksty drużynowego czata będą ukrywane na głównym ekranie
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: przypisanie tej komendzie wartości "9999" spowoduje, że wiadomości drużynowego czata przestaną znikać, i będą wyświetlane dopóki inne ich nie zastąpią. wartość "0" sprawi, że wiadomości nie będą pojawiać się wogóle.
dostępne wartości: 0-9999[ms]
cg_teamChatHeight
wysokość drużynowego czata określana w wierszach, które będą się pojawiać na dole głównego ekranu.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0-8
cg_teamChatsOnly
na ekranie głównym wyświetlane będą wyłącznie wiadomości z czata drużynowego.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_noVoiceChats
wyłączenie dzwięków viocechat'a
wpływ na fps: pozytywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_noVoiceText
wyłączenie wiadomości tekstowych viocechat'a
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_drawWeaponIconFlash
komenda ta podświetla symbol bieżacej broni na czerwono / żółto jeżeli jest obecnie używana / gotowa do ponownego użycia.
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
cg_atmosphericEffects
zjawiska atmosferyczne, tj. krople deszczu, płatki śniegu
wpływ na fps: negatywny-średni różny
szczególne uwagi: wyłączenie zjawisk atmosferycznych sprawia, że obraz jest bardziej przejżysty, pozytywnie odbija się na fpach
dostępne wartości: 0/1
>>>R
r_previousglDriver
określa sterownik / bibliotekę / moduł odpowiedzialny za rysowanie /renderowanie/ grafiki
wpływ na fps: potężny!
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: unikatowe nazwy driverów
r_allowSoftwareGL
zezwala na programowe przetwarzanie, rysowanie grafiki
wpływ na fps: negatywny-bardzo duży
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_noportals
niektóre elementy scenerii, tj. stojaki z ammo i apteczkami, comman posty, objekty animowane przestają być renderowane.
wpływ na fps: pozytywny-znikomy
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: 0/1
r_lockpvs
wstrzymanie dalszego przetwarzania, "dokładania" obrazu od momentu w którym została odpalona ta komenda
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protecte!
dostępne wartości: 0/1
r_debugSurface
komenda dla developerów obrazująca zachowywanie się stabilnych/animowanych powierzchni
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: 0/1
r_logFile
logowanie zdarzeń z konsoli do pliku
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_lodscale
jakość/dokładność renderowania objektów - elementów scenerii, postaci
wpływ na fps: różny-znikomy
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: 1/9
r_showSmp
pokazuje procesy zachodzące w trakcie wykorzystywania wieloprocesorowych platform
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
r_flareFade
siła/dystans z jakim zanikają flary (przebłyski świateł)
wpływ na fps: negatywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_flareSize
wielkość rysowanych flar (przebłósków świetlnych)
wpływ na fps: negatywny-znikomy różny
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0-999
r_portalOnly
renderowane są tylko te elementy scenerii, które muszą być w jakiś sposób aktywne
wpływ na fps: pozytywny-znaczny
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
r_lightmap
wyłacza renderowanie tekstur obrazując tym samym oddziaływanie świateł i cieni na białej powierzchni objektów
wpływ na fps: pozytywny-znaczny
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
r_drawfoliage
rysowanie elementów, które zostały wcześniej zdefiniowane jako "foliage" (założmy: pokrycie), np. trawa na radarze
wpływ na fps: negatywny-znaczny
szczególne uwagi: wyłączenie trawy od niedawna tolerowane przez restrykcje CB, jednak komenda ciągle pozostała cheat-protected :C
dostępne wartości: 0/1
r_drawworld
dosłownie - rysowanie całego otoczenia (za wyjątkiem objektów typu "portals")
wpływ na fps: negatywne-masakryczne
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
r_nocurves
wyłączenie rysowania powierzchni o płaszczyznach różnych od kwadratów i trójkątów
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protecte
dostępne wartości: 0/1
r_wolffog
po prostu - mgła
wpływ na fps: negatywny-znaczny
szczególne uwagi: komenda jest cheat-protecte
dostępne wartości: 0/1
r_printShaders
na bieżąco wypisuje na ekranie aktualnie wykorzystywane shadery
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!
dostępne wartości: 0/1
r_showImages
na bieżąco wypisuje aktualnie wykorzystywane bitmapy
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-pro
dostępne wartości: 0/1
r_singleShader
zamiast dziesiątek używany jest tylko jeden shader, który obrazuje uv-mapy objektów
wpływ na fps: pozytywny-znaczny
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: 0/1
r_colorMipLevels
za pomocą stonowanych barw pokazuje zakres poszczególnych mipmapów
wpływ na fps: żaden?
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: 0/1
r_uiFullScreen
przy kartach pewnego typu wyłącza mgłe ***
wpływ na fps: negatywny-znaczny
szczególne uwagi: komenda ta monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 0/1
r_mapoverbrihgtbits
rzuca nowe światło na wszystko rozjaśnia całe mapy, powodując, że ciemne miejsca stają się jaśniejsze, a jasne jeszcze jaśniejsze
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 1/3
r_lastValidRenderer
ostatnie sprawne urządzenie zajmujące się grafiką
wpływ na fps: masakryczny!
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: brak
r_gamma
jasność i tylko jasność rysowanej grafiki
wpływ na fps: bardzo znikomy różny
szczególne uwagi: im większa wartość tym bledszy obraz. komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 0/2
r_textureMode
sposób rysowania tekstur
wpływ na fps: znaczny różny
szczególne uwagi: za pomocą tego można określić jakość, wydajność i samo w sobie renderowanie tekstur
dostępne wartości: unikatowe rozszerzenia gl
r_dynamiclight
błyski broni oddziałujące na otoczenie
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: wartość tej komendy nie ma znaczenia jeżeli r_vertexlight jest na "1" - nie widać błysków
dostępne wartości: 0/2
r_drawSun
rysowanie na niebie słońca w postaci jasnej kuli/plamy
wpływ na fps: bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_fastsky
zamiast specifycznego dla danej mapy nieba przestrzeń ta jest wypełniana jednolitym kolorem
wpływ na fps: pozytywny-średni
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_ignoreGLErrors
ignorowanie informowania za pośrednictwem konsoli o błędach wynikając z różnego rodzaju niezgodności, bugów, etc
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_flares
obecność flar (przebłysków emitowanych przez światła)
wpływ na fps: negatywny-bardzo znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_lodbias
wymuszona jakość renderowania objektów, elementów otoczenia
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest cheat-protected!!
dostępne wartości: ?
r_lodCurveError
wartość określa jak blisko tekstury danego objektu możesz się znajdować zanim się załamamie / straci teksture / stanie się niewidoczna
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: ***
dostępne wartości: 0/1
r_subdivisions
jakość oblewania objektów teksturami
wpływ na fps: pozytywny-znikomy różny
szczególne uwagi: im niższa wartość tym objekty o złożonej budowie są dokładniej oblewane teksturami
dostępne wartości: 0-999
r_simpleMipMaps
określa tryb rysowania tekstur w granicach poszczególnych mipmapów (stopnia szczegółowości tekstur)
wpływ na fps: znikomy-różny
szczególne uwagi: nie jestem w stanie dostrzec schematu, mi daje kilka fpsów (~ innym nic, albo je zabiera
dostępne wartości: 0/1
r_customaspect
proporcje ekranu zdefiniowane ręcznie przez użytkownika (standard to ¾ wpływ na fps: ?
szczególne uwagi: ?
dostępne wartości: ?
r_customheight / r_customwidth
rozdzielczość ekranu ręcznie definiowana przez użytkownika
wpływ na fps: różny
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: wielkości określane w pikselach
r_fullscreen
et w trybie pełnoekranowym lub w oknie
wpływ na fps: w sumie nie wiem
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_oldMode
oldmode czyli oldschool - grafa preferowana dla komputerów klasy 486, P1
wpływ na fps: hehehe
szczególne uwagi: hrhrhr
dostępne wartości: 0/1
r_ignorehwgamma
ignorowanie sprzętowego zarządzania gammą obrazu
wpływ na fps: żaden?
szczególne uwagi: można w ten sposób wyostrzyć obraz jak i wypaczyć go nieco
dostępne wartości: 0/1
r_overBrightBits
dop@!@nie jasnych obszarów tekstur
wpływ na fps: negatywny-ledwo odczuwalny
szczególne uwagi: komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 0/1
r_detailtextures
tekstury nabierają detali tj. chropowata czy spękana powierzchnia - stają się bardziej realistyczne
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_rmse
hmm.. duża wartość cg_fov powoduje, że tworzy się "rybie oko" które wyraźnie działa jak wypukłe szkło powiększające, to jeszcze bardziej ogniskuje
wpływ na fps: żaden
szczególne uwagi: komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 0-999
r_roundImagesDown
wygładza i dopasowuje tekstury / bitmapy, które muszą być skalowane, np. wybuchy
wpływ na fps: negatywny-znikomy
szczególne uwagi: wartość mniejsza od "1" może spowodować wysypanie się gry
dostępne wartości: 0/n
r_picmip
ogólna jakość tekstur/bitmap, która odbija się na całości obrazu.
wpływ na fps: pozytywny-znikomy
szczególne uwagi: im mniejsza wartość tym lepsza jakość, "0" określa maksymalną jakość. komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 0/3
r_intensity
dosłownie dopala niskie, średni i wyskie tony tekstur - rozjaśnia wszystko, sprawiając, że tekstury "świecą"
r_allowExtensions
zezwala na korzystanie z rozszerzeń gl
wpływ na fps: ?
szczególne uwagi: ?
dostępne wartości: 0/1
r_ext_compressed_textures
kompresja bitmapów użytych do tekstur
wpływ na fps: pozytywny-znikomy
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0/1
r_nv_fogdist_mode
tryb rysowania mgły: sferyczny, kubiczny, itd.
wpływ na fps: bardzo znikomy
szczególne uwagi: sferyczny (domyślny) daje możliwość skracania mgły na rogach ekranu patrząc pod ostrym kątem
dostępne wartości: unikatowe tryby
r_texturebits
określa ilość kolorów przeznaczonych na tekstury (8bit - 256, 16bit - 65535, 32bit - 16mln kolorów)
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: 8 i 16bit uwidacznia pewne bugi gry przy "bliżej nieokreślonych" ustawieniach. ustawienie 32bitów przy karcie graficznej, która nie obsługuje takiej przestrzeni kolorów, np. w rozdzielczości ekranu >1024x768 spowoduje, że obraz będzie wyglądał gorzej niż w 16bitach.
dostępne wartości: 8/16/32
r_colorbits
określa ilość kolorów przeznaczonych na całe środowisko et (8bit - 256, 16bit - 65535, 32bit - 16mln kolorów)
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: przy 16bitach mgła w grze staje się definitywnie płytsza, skraca się nieznacznie wyrazistość obrazu na dystansie. ustawienie 32bitów przy karcie graficznej, która nie obsługuje takiej przestrzeni kolorów, np. w rozdzielczości ekranu >1024x768 spowoduje, że obraz będzie wyglądał gorzej niż w 16bitach.
dostępne wartości: 8/16/32
r_stencilbits
sprawia, że tekstury są jeszcze bardziej realistyczne dokładniej oblewając je bitmapami, dokładniej mieszając bitmapy, dokładniej oddziaływując na nie światłem.
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: działa tylko przy kartach, które posiadają tzw. stencil buffer jeśli wartość jest równa "8"
dostępne wartości: 0/8
r_depthbits
określa głębie kolorów, która działa zarówno na tekstury jak i na cały świat et
wpływ na fps: negatywny-średni
szczególne uwagi: ustawienie 32bitów przy karcie graficznej, która nie obsługuje takiej przestrzeni kolorów, np. w rozdzielczości ekranu >1024x768 spowoduje, że obraz będzie wyglądał gorzej niż w 16bitach.
dostępne wartości: 8/16/32
r_mode
wybór rozdzielczości spośród standardowych trybów.
0-320x240
1-400x300
2-512x384
3-640x480
4-800x600
5-960x720
6-1024x768
7-1152x864
8-1280x1024
9-1600x1200
10-2048x1536
11-856x480 (ekran panoramiczny)
wpływ na fps: negatywny-znaczny
szczególne uwagi: brak
dostępne wartości: 0-11
r_ati_truform_tess / r_ati_fsaa_samples
wyłącznie karty typu ati - czity!!!
wpływ na fps: ...
szczególne uwagi: ...
dostępne wartości: 0
>>>COM
com_maxfps
określa maksymalną ilość fpsów jakiej ma się trzymać et. w ten sposób definiujemy tylko górną granice, na dolną nie mamy wpływu. istnieją cztery konkretne wartości, które sprawiają, że bieganie, strzelanie, a przede wszystkim skakanie staje się łatwiejsze. efektywnym działaniem wykazuje się wyłącznie przy stabilnej ilości fps. tymi wartościami są: 43, 75, 125, 333. ponadto ilość klatek ma wpływ na odrzut broni snajpierskiej - im mniejsza wartość tym mniejszy rozrzut.
wpływ na fps: ...
szczególne uwagi: niestabilne fps niwelują działania magicznych wartości. komenda ta jest monitorowana przez PB!
dostępne wartości: 43/75/125/333
com_soundMegs
określa przestrzeń pamięci fizycznej przeznaczonej na dzwięk
wpływ na fps: znikomy różny
szczególne uwagi: nie ma sensu przypisywać więcej niż 32MB
dostępne wartości: 8-32
com_zoneMegs
ilość pamięci przeznaczonej na środowiska poszczególnych map, obszarów, itd. najwydajniejsze dla komputerów >256MB RAM są wartości oscylujące w granicach 32-64MB
wpływ na fps: średni/znaczny/różny
szczególne uwagi: nie ma potrzeby przydzialanie więcej niż 64MB
dostępne wartości: 24-64
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Erem5
Gość
|
Wysłany: Czw 7:18, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
wow, look at that!
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|