Ad4m
Marszałek
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: Śro 22:37, 07 Lut 2007 Temat postu: Tworzenie configu |
|
1.Wchodzimy do folderu z gra a potem do folderu "etmain".
2.Tworzymy w nim plik tekstowy o nazwie config.cfg (ważne jest by zmienić rozszerzenie pliku z .txt na .cfg!!!).
3.Nastepnie tworzymy kolejny plik tekstowy o nazwie autoexec.cfg (tu też musimy zmienić rozszeżenie na .cfg!!!).
4.Teraz otwieramy plik autoexec.cfg zwykłym notatnikiem i dodajemy w nim linijke exec "config.cfg" .
5.Na koniec pozostaje wyposażyć nasz config.cfg w przydatne dla nas bindy i skrypty . Edytujemy go również notatnikiem i wpisujemy w nim odpowiednie polecenia i na koniec klikamy zapisz.
6.Teraz odpalamy gre i w konsoli - otwiera sie ją tylda (klawisz pod Esc) - piszemy /exec config.cfg. Nasz config już działa, pozostaje tylko cieszyć się grą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Arczi
Kapral
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kątowni obok smarowni
|
Wysłany: Sob 11:40, 10 Mar 2007 Temat postu: |
|
to chyba pasuje do tego tematu...
Spis treści
1.Wstęp
2.Tworzenie configu
3.Komendy
4.Wpisywanie komend
1.Wstęp
Cały ten poradnik jest wynikiem żmudnej choć nie wiadomo czy miarodajnej pracy:).Posiłkowałem się tekstami ze stron et.pl, forum o et oraz kilku innych pomniejszych stron oraz własnymi doświadczeniami. Jeżeli znajdziecie jakieś błędy lub nie dociągnięcia napiszcie do mnie na [link widoczny dla zalogowanych].
Tylko bez zbytniej natarczywości...
A teraz trochę podstaw.
Czym jest twój config??
Configiem jest pewien zestaw indywidualnych komend, które wybieramy, ustawiamy oraz wstawiamy według naszych własnych upodobań.
Do configu możemy zaliczyć także bindy o czym powiemy później.
Co może wchodzić w skład configu??
Do configu możemy włączyć:
· Wszystkie komendy odpowiadające za świat gry m.in. za grafikę, panel, ustawienia łącza.
· Bindy, czyli przypisanie odpowiednim klawiszom zdefiniowanych funkcji.
2. Tworzenie configu
Rozpoczynamy od stworzenia pliku w którym będziemy zapisywać wszystkie przydatne nam komendy. Plik ten musi mieć przymusowe rozszerzenie .cfg.
Najłatwiejszym sposobem na pozyskanie takowego pliku jest skopiowanie pliku etconfig lub jakiegokolwiek innego cfg z etmain do innego katalogu. Następnie kasujemy zawartość i zmieniamy nazwę na inną. Przed zmianą nazwy pliku zastanawiamy się czy chcemy aby:
· Plik uruchamiał się automatycznie razem z grą z siebie i miał z góry ustaloną nazwę(autoexec.cfg)
· Plik uruchamiał się automatycznie razem z grą przez inny plik ale miał ustaloną przez nas nazwę.
Po wyborze przechodzimy albo do odpowiedzi pierwszej albo drugiej.
Wybór 1
Wybór 2
Odpowiedz 1
Skopiowanemu lub utworzonemu wcześniej plikowi nadajemy nazwę autoexec i przymusowe rozszerzenie .cfg. Plik kopiujemy do katalogu etmain (ścieżka dostępu :\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\etmain).
Tak zapisany plik jest automatycznie uruchamiany przez ET.
Odpowiedz 2
Tworzymy dwa pliki .cfg. Jeden o nazwie autoexec z przymusowym rozszerzeniem cfg oraz plik o nazwie którą wcześniej wymyśliliśmy i także z przymusowym rozszerzeniem cfg.
Dodatkowo w pliku autoexec.cfg dopisujemy linijkę:
exec nazwa naszego configu.cfg.
Czyli gdy nasz config ma nazwę grzesiu.cfg to wpisujemy:
exec grzesiu.cfg.
3. Komendy
Et ma pełną gamę komend których zawartość możemy regulować w „prawie” dowolny sposób. Prawie ponieważ niektóre komendy mają charakter cheat protected lub są regulowane przez PB.
Komendy cheat protected są to komendy na które nie mamy żadnego wpływu. Ich zmiana spowodowałaby znaczne uproszczenie gry. Do takich komend zaliczamy między innymi: r_wolffog, r_drawfoliage.
Jedynym sposobem na ominięcie restrykcji PB a co za tym idzie- skorzystanie z tych komend jest dezaktywowanie Punkbustera. Nie polecam ;P
Druga część komend to komendy regulowane przez PB. Są one dostępne do regulowania ale tylko w pewnym zakresie. Są to m.in. cg_bobup, r_mapoverbrightbits, r_gamma.
Trzecia część komend to komendy wolne. Są to ustawienia których manipulowanie nie jest niczym ograniczone... chyba że zdrowym rozsądkiem
Zestaw wszystkich komend jest uzależniony od moda na jakim gramy. Podstawowy shrub jest w pewien sposób „ograniczony” gdyż posiada w swojej pamięci mniej komend niż et pro. Grając na serwerze ze shrubem prawdopodobnie niektóre cvary zmienione przez nas nie będą działały.
Aby ukazać w jakie komendy możemy ingerować, wpisujemy w konsoli ET: /cvarlist. Komputer wyświetla nam wszystkie dostępne cvary.
Dla początkującego znalezienie odpowiedniej komendy to szukanie igły w stogu siana. Dlatego najlepiej wejść na stronę forum et i obejrzeć poradnik Dankana. Tam większość komend jest opisana w przejrzysty i prosty sposób.
Znajdziemy go w :
W:ET - Configs, Commands & PB
Teraz przejdźmy do meritum czyli...
4. Wpisywanie komend
Mając już czysty cfg i wybrane komendy które chcemy zmodyfikować, wystarczy je wprowadzić do autoexec lub naszego stworzonego .cfg.
Po prostu otwieramy plik i wpisujemy wszystkie komendy. Najlepiej ustawiać komendy pod sobą, jedna po drugą. Można je też podzielić według ich początkowych liter np.:
cg_drawFPS 99
cg_bobroll 0.0
r_flareFade
r_uiFullScreen
Pokaże tu przykładowy cfg:
cg_noAmmoAutoSwitch 1
cg_marktime 4000
cg_bloodFlash 0
cg_drawFPS 999
cg_bobup 0.0
cg_bobpitch 0.0
cg_ bobroll 0.0
cg_ teamChatTime 5000
r_ logFile 1
r_ mapoverbrightbits 2
r_dynamiclight 0
com_hunkMegs
com_zoneMegs
com_maxfps 43
Daje nam to: automatyczne przełączanie broni na inną gdy zużyje nam się do danej amunicja, przez 4s będą utrzymywały się wszelki efekty po wystrzelonych pociskach, zniknie krew pojawiająca się po strzale w nas, ukaże się licznik FPS’ów, nasza broń nie będzie się kołysała/drgała, wiadomości z chata będą się utrzymywały przez 5s, wszystkie zdarzenia z gry będą zapisywane w pliku log, wszystkie elementy mapy będą jaśniejsze, błysk broni nie będzie oddziaływał na otoczenie, więcej pamięci zostanie przeznaczone na środowisko gry, zostanie ustalona maksymalna wartość Fps na 43
Uwaga!!!
Zwracamy baczną uwagę na wielkość liter w komendach.
Zła wielkość = niedziałająca komenda
Gdy już stworzymy nasz cfg, wgrywamy go do etmain, odpalamy grę i cieszymy się z odmienionej gry:)
A tutaj dużo informacji o bindowaniu:
1.Wstęp
Czym są bindy??
Bindy to zestaw komend/pojedyncza komenda którą przypisujemy wyznaczonemu klawiszowi
Gdzie je umieszczać i jak odpalać??
Bindy umieszczamy podobnie jak indywidualny config. Wszystkie bindy możemy zamieszczać w autoexec.cfg, lub stworzyć oddzielny plik z rozszerzeniem .cfg, a do autoexeca dopisać linijkę:
exec nazwa binda.cfg
Tak samo postępujemy z resztą bindów. Wszystkie utworzone bindy umieszczamy w katalogu etmain
(ścieżka :\Program Files\Wolfenstein:Enemy Territory\etmain)
2.Tworzenie bindów
Do stworzenia binda używamy pięciu głównych komend.
Są to:
bind -
set – zaprogramowanie komendy i zapamiętanie jej do ponownego użycia w innej części binda. Przykładowo możemy kazać zapamiętać linijkę na zmianę wielkości celownika oraz jego koloru.
Wyglądałoby to tak:
Set celownik ”cg_crosshairSize 30; cg_crosshairColor red”
Pewne wartości (tutaj kolor i wielkość) przypisujemy zawsze określonemu parametrowi (tutaj celownik).
Vstr – służy do odczytywania wcześniej zapisanych parametrów(set) Wartość vstr wpisujemy przed odp@!@nym parametrem. Odwołując się do poprzedniego przykładu mamy:
Bind x ”vstr celownik”
Set celownik ” cg_crosshairSize 30; cg_crosshairColor red”
+vstr – ma podobny charakter jak komenda vstr, jednakże po naciśnięciu zbindowanego przycisku, +vstr odtwarza pewien parametr, a po puszczeniu zwraca inną wartość.
Tak jak i w vstr, +vstr wpisujemy przed parametrem. Jednak w tym przypadku mamy dwa parametry( przed i po wciśnięciu przycisku.
Za przykład posłuży nam bind na zmianę konta widzenia:
Bind x ”+vstr 90 120”
Set 90 “cg_fov 80“
Set 120 “cg_fov 120”
Po naciśnięciu przycisku i jego przytrzymaniu mamy kąt widzenia równy 90. Po puszczeniu przycisku kąt wraca do miary 120 stopni.
Podobny efekt jak przy +vstr możemy uzyskać korzystając z vstr.
Wracając do przykładu mamy:
Bind x ”vstr fov”
Set fov “vstr fov90“
Set fov90 ”cg_fov 90; set fov vstr fov120”
Set fov120 “cg_fov 120; set fov vstr fov90”
Jednak tutaj kąt widzenia zmienia się z 120 na 90 po naciśnięciu przycisku i nie zmieni się dopóki jeszcze raz nie naciśniemy tego samego klawisza (tu x).
3.Czego możemy używać do tworzenia bindów??
Prawdę powiedziawszy, prawie wszystkich cvarów których używaliśmy do tworzenia configu. Odrzucamy jedynie komendy które po zmianie trzeba ponownie restartować. Do bindowania możemy używać wszystkich komend ruchowych, komend odpowiedzialnych za chata, komendy voice chata.
Komendy chata
By uzyskać efekt podobny do tego:
należy skorzystać z komendy say. Dzięki niej jest możliwe ukazywanie na ekranie chata własnych kwestii bez potrzeby wpisywania ich.
Przykład:
bind 2 ”vstr gun”
set gun ”weaponbank 2; say ^1Colt i luger ^7 to zgrane geje”
Komendy voice-chata
Et ma zaprogramowane w sobie multum komend dźwiękowych, czego przykładem są odgłosy z tabeli v coś tam, coś tam:)
By skorzystać z tych dźwięków i jeszcze wielu innych, korzystamy z komendy vsay. Przykład: tekst wraz z odgłosem NeedAmmo!
Bind x ”vstr ammo”
Set ammo “say Dawaj te apteczki żulu!!; vsay NeedAmmo"
Krótki spis komend
Komendy ruchowe
+mlook----------------------Włączasz ruch głowy za pomocą myszki
-mlook----------------------Wyłączasz ruch głowy za pomocą myszki
+scores--------------------Otwierasz Scores Menu
-scores--------------------Zamykasz Scores Menu
+back---------------------- Idziesz do tyłu
-back----------------------- Nie idziesz do tyłu
+moveright--------------- Idziesz w prawo
-moveright---------------- Nie idziesz w prawo
+movedown-------------- Kucasz
-movedown--------------- Nie kucasz
+moveleft ----------------- Idziesz w lewo
-moveleft------------------ Nie idziesz w lewo
+leanright------------------ Pochylasz się w prawo
-leanright------------------- Zatrzymujesz pochylanie w prawo
+moveup------------------ Skaczesz
-moveup------------------- Nie skaczesz
+forward------------------ Idziesz do przodu
-forward------------------- Nie idziesz do przodu
+leanleft------------------- Pochylasz się w lewo
-leanleft-------------------- Zatrzymujesz pochylanie w lewo
+reload-------------------- Przeładowujesz broń
-reload--------------------- Zatrzymujesz przeładowywanie broni
+zoom-------------------- Wyciągasz lornetkę
-zoom--------------------- Chowasz lornetkę
+activate------------------ Aktywowanie działania np. otwieranie drzwi, sterowanie karabinem itp.
-activate------------------- De aktywacja
+useitem------------------ Nie wiem do czego to służy
-useitem------------------- Nie wiem do czego to służy
+speed--------------------- Chodzenie
-speed-------------------- Zatrzymanie chodzenia
+strafe--------------------- Strafe mode
-strafe-------------------- Nie strafe mode
+lookdown---------------- Patrzysz w dół
-lookdown----------------- Nie patrzysz w dół
+lookup-------------------- Patrzysz w górę
-lookup-------------------- Nie patrzysz w górę
+right---------------------- Przekręcasz się w prawo
-right----------------------- Zatrzymujesz przekręcanie się w prawo
+left------------------------ Przekręcasz się w lewo
-left------------------------- Zatrzymujesz przekręcanie się w prawo
+attack--------------------- Atak czyli strzelanie
-attack---------------------- Zatrzymujesz strzelanie
+sprint---------------------- Włączasz sprint
-sprint----------------------- Wyłączasz sprint
+prone-----------------------Włączasz czołganie
-prone------------------------Wyłączasz czołganie
+topshots--------------------Włączasz listę killsów
-topshots---------------------Wyłączasz listę killsów
+mapexpand----------------Włączasz podręczną mapę
-mapexpand-----------------Wyłączasz podręczną mapę
Komendy voice-chata
Path cleared. - PathCleared
The enemy is weakened. - EnemyWeak
All clear. - AllClear
Incoming! - Incoming
Fire in the hole! - FireInTheHole
I'm defending. - OnDefense
I'm attacking. - OnOffense
Taking fire! - TakingFire
Mines cleared. - MinesCleared
Enemy in disguise. - EnemyDisguised
Medic! - Medic
I need ammo! - NeedAmmo
I need backup! - NeedBackup
We need an engineer! - NeedEngineer
Cover me! - CoverMe
Hold fire! - HoldFire
Where to? - WhereTo
We need Covert Ops! - NeedOps
Follow me! - FollowMe
Let's go! - LetsGo
Move! - Move
Clear the path! - ClearPath
Defend our objective! - DefendObjective
Disarm the dynamite! - DisarmDynamite
Clear the mines! - ClearMines
Reinforce the offense! - ReinforceOffense
Reinforce the defense! - ReinforceDefense
Yes! - Affirmative
No! - Negative
Thanks a lot! - Thanks
You're welcome. - Welcome
Sorry! - Sorry
Oops! - Oops
Yes! - Affirmative
No! - Negative
The enemy is weakened. - EnemyWeak
Hi! - Hi
Bye. - Bye
Great shot! - GreatShot
Yeah! - Cheer
Thanks a lot! - Thanks
You're welcome. - Welcome
Oops! - Oops
Sorry! - Sorry
Hold your fire! - HoldFire
Good game! - GoodGame
Command acknowledged! - CommandAcknowledged
Command declined! - CommandDeclined
Command completed! - CommandCompleted
Destroy the primary objective! - DestroyPrimary
Destroy the secondary objective! - DestroySecondary
Destroy the construction! - DestroyConstruction
Construction underway! - ConstructionCommencing
Repair the vehicle! - RepairVehicle
Destroy the vehicle! - DestroyVehicle
Escort the vehicle! - EscortVehicle
Cover me! - FTCoverMe
Disarm the dynamite! - FTDisarmDynamite
Fall back! - FTFallBack
Soldier, covering fire! - FTCoveringFire
Deploy mortar! - FTMortar
Heal the squad! - FTHealSquad
Heal me! - FTHealMe
Revive team mate! - FTReviveTeamMate
Revive me! - FTReviveMe
Destroy objective! - FTDestroyObjective
Repair objective! - FTRepairObjective
Construct the objective! - FTConstructObjective
Deploy landmines! - FTDeployLandmines
Disarm landmines! - FTDisarmLandmines
Call airstrike! - FTCallAirStrike
Call artillery! - FTCallArtillery
Call mortar barrage! - FTMortarBarrage
Resupply squad! - FTResupplySquad
Resupply me! - FTResupplyMe
Explore area! - FTExploreArea
Explore at co-ordinates! - FTExploreAtCoordinates
Destroy satchel objective! - FTSatchelObjective
Infiltrate! - FTInfiltrate
Go undercover! - FTGoUndercover
Provide sniper cover! - FTProvideSniperCover
I need a target! - NeedTarget
Meet at waypoint! - FTMeetWaypoint
Attack waypoint! - FTAttackWaypoint
Defend waypoint - FTDefendWaypoint
Skróty klawiszowe
0-9 - tak samo
a-z – tak samo
insert – INS
home-HOME
page up – PGUP
page down - PGDN
delete – DEL
end – END
Klawiatura numeryczna:
Del . - KP_DEL
1 End - KP_END
2 - KP_DOWNARROW
3 - KP_PGDN
4 - KP_LEFTARROW
5 - KP_5
6 - KP_RIGHTARROW
7 - KP_HOME
8 - KP_UPARROW
9 - KP_PGUP
- - KP_MINUS
* – KP_STAR
/ - KP_SLASH
+ - KP_PLUS
enter - KP_ENTER
Przykładowe bindy
Self kill
bind k"kill; say ^3Nie tym razem"
Zmiana nicka ze zwykłego na klanowy i na odwrót
bind o "vstr nick"
set nick "vstr nick_klanowy"
set nick_klanowy "name ^8=^l]^oEoD^l[^8=^oOverCl&ck; set nick vstr nick_ffa"
set nick_ffa "name ^oOverCl&ck; set nick vstr nick_klanowy"
Pod name wpisujecie własne nicki
Zmiana kąta widzenia i kucnięcie
bind c "+vstr fov90 fov120"
set fov90 "cg_fov 90; +movedown "
set fov120 "cg_fov 120; -movedown"
Automatyczny sprint podczas strzelania
bind MOUSE1 +vstr fire_on fire_off
seta fire_on "+attack;+sprint"
seta fire_off "-attack;-sprint"
Strafe z automatycznym schylaniem
bind x "vstr bok"
set bok "vstr bok1"
set bok1 "+moveleft; wait 25; -moveleft; +movedown; wait 50; -movedown; set bok vstr bok2"
set bok2 "+moveright; wait 25; -moveright; +movedown; wait 50; -movedown; set bok vstr bok1"
Uwaga!! Przed rozpoczęciem binda należy zacząć strzelać. Później nie będzie okazji:))
Gdzies to znalazlem na jakims forum.Dziekuje osobie ktora to stworzyla napewnosie przyda kazdemu poczatkujacemu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|